13 Şubat 2012 Pazartesi

Çince öğreniyorum


Zeynep Beyza GEZER (6-C)
Zhongguo + Zhongwen = ai
中国+中文= 爱
‘Ni hao!’ Bu kelime Çince’de Merhaba demek. Ben okulumuzda Çince öğretileceğini duyduğumda ilk çok şaşırdım. Merak ettim de doğrusu. Acaba nasıl bir dil diye düşündüm bir an. Herkes zor bir dil diye biliyor Çinceyi.  Aslında öyle de. Egemen ve Lina laoshi ile birlikle kolay ve eğelenceli geçiyor derslerimiz. Haftada iki saat olan Çince dersi bize bir ders gibi değil de oyun gibi gelir çoğu zaman.
Geçen gün televizyonda Çinlilerin oynadığı bir filmi seyrettim. Bugün de yine Çin belgeseli gibi bir şey vardı. Ve en son dergilere bakarken yine üst başlıkta ‘Çin Masalı’ adlı bir akrobasi gösterisinin fotoğraflarla süslenmiş bir yazısını okudum.
Tüm bu olanlardan sonra 2 sonuca vardım. 1.si= Çinlilerin çok sıcak kanlı ve yetenekli oldukları. 2.sini hala çözemedim oda = her yerde isimleri olan bu Çinlilerin dili neden öğrenilmiyor? Zaijian!....